Utökat Konecranes nätverk i Sverige och Norge

N.C. Nielsen team

I augusti ingick Konecranes avtal med N.C. Nielsen som återförsäljare av Konecranes gaffeltruckar, tomcontainerhanterare och reach stackers i Sverige och Norge, utöver deras tidigare marknad Danmark.

N.C. Nielsen blir Konecranes-återförsäljare i hela Skandinavien, efter att de sedan 2007 har försett den danska marknaden med Konecranes gaffeltruckar, reach stackers och tomcontainerhanterare. Konecranes och N.C. Nielsen har redan ett nära samarbete på många områden och har bland annat utvecklat en serie heavy duty-reach stackers (med lyftkapacitet på mellan 85–152 ton) som säljs över hela världen.

– Vi startar ett helt nytt kapitel i vår Konecranes-historia. Och vi är glada eftersom vi har utökat samarbetet så att det gäller även Norge och Sverige. Vi har etablerat ett nytt heavy handling-team som ska stödja vårt arbete i Skandinavien, säger på Max Høegh Nielsen, försäljningschef för N.C. Nielsens heavy handling-avdelning.

Förutom tillgången till nya och begagnade Konecranes maskiner kan kunderna dra nytta av en serviceorganisation med erfarna tekniker som står redo att rycka ut för löpande underhåll och vid eventuell akut assistans – oavsett var i Norge, Sverige eller Danmark de finns. Expertisen täcker hela spektrat från underhåll, service, reparationer till reservdelar och teknisk support.

– Vi har ett väldigt bra samarbete med N.C Nielsen, och är övertygade om att deras team kommer leverera förstklassig support till alla våra skandinaviska kunder, säger Patrik Lundbäck, Director Sales & Distribution på Konecranes Lift Trucks.

Want to know more?

For parts inquiries please contact [email protected], and for spare parts orders contact [email protected].